پروژه روستای شموشک علیا
نوشته شده توسط : زپو

 پروژه روستای شموشک علیا


شناخت و بررسي علل پيدايش روستا
براي شناخت و بررسي علل پيدايش روستاي شموشك عليا بايد به مسائل طبيعي توجه داشت . دليل اصلي پيدايش روستا وجود اراضي كشاورزي مناسب و آب فراوان مي باشد.
در گذشته وجود آب در هر منطقه موجب مي گرديده كه در آن منطقه امكان اسكان دائمي جمعيت بوجود آيد از اين رو مهمترين علل يكجانشيني در اين مكان وجود آب فراوان مي باشد كه منبع مهمي براي پرداختن به فعاليتهاي كشاورزي محسوب شده و نقش مؤثري در تجمع افراد داشته است . در اين خصوص مهمترين نقش را وجود رودخانه در مجاورت اين مكان داشته است .
عوامل تأثير گذار ديگر خاك در اين مكان بوده است . مرغوبيت خاك زمينه را براي ايجاد و توسعه فعاليتهاي زراعي ايجاد نمود . تمامي اراضي منطقه به دليل قابل كشت بودن، داراي پوشش گياهي مي باشند .
در كنار عوامل فوق آب و هوا نيز تأثير داشته است به طوري كه وجود آب و هواي مناسب نيز در كنار آب و خاك مناسب به پيدايش روستا كمك كرده است .
بنابراين برخورداري از اراضي مستعد كشاورزي و آب كافي جهت كشت و زرع از جمله دلايل شكل گيري و پيدايش روستا و دسترسي آسان به شهر گرگان از جمله عوامل گسترش و توسعه كالبدي به شمار مي رود .

عوامل مؤثر در شكل گيري بافت روستا
از نظر توپوگرافي اين روستا در پهنه مسطح و هموار و در اراضي جلگه اي استقرار يافته است و داراي بافت نسبتاً ارگانيك در بافت قديم مي باشد . نزديكي روستاي شموشك عليا به محورهاي ارتباطي ، فاصله كم روستا به شهر گرگان ، وجود آب و خاك مناسب ، موجب گسترش و توسعه بافت كالبدي شده است .

معرفی روستا به لحاظ موقعیت جغرافیایی
روستای شموشک علیا از توابع شهرستان گرگان ، بخش مرکزی و دهستان روشن آباد می باشد . این روستا از شمال به روستای شموشک سفلی از شرق به روستای چمن آباد و از غرب و جنوب به اراضی کشاورزی و منابع طبیعی محدود می گردد . فاصله روستای شموشک علیا تا شهر گرگان 25 کیلومتر می باشد . مختصات جغرافیایی این روستا برابر با طول جغرافیایی بین 54 درجه و 12 دقیقه تا 54 درجه و 44 دقیقه طول شرقی و 36 درجه و 30 دقیقه تا 36 درجه و 58 دقیقه عرض شمالی در قسمت مرکزی شهرستان واقع شده است . این سکونتگاه در یک پهنه جغرافیایی هموار و جلگه ای استقرار یافته است .
آب و هوای شموشک علیا معتدل و مرطوب بوده و همانند سایر سکونتگاههای استان گلستان دارای رطوبت و بارش زیاد است .


خرید و دانلود  پروژه روستای شموشک علیا






:: برچسب‌ها: پروژه , روستای , شموشک ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: